Het huidige bestuur bestaat uit de volgende leden:

Ingrid-verkleij-bestuur-voorzitter

Ingrid Verkleij - van Vuuren

Voozitter
Jacobine-deMeij-penningmeester

Jacobine de Meij

Annelies-Randang-bestuur

Annelies Randang

Bestuurslid Social Media
Caneel Siska 0824

Siska Caneel

Bestuurslid Activiteiten/ vrijwilligerscoördinator
Vacture vacant

Jij?

Bestuurslid

Heb je belangstelling om het bestuur te versterken?
Kijk dan eens of je jezelf herkent in het profiel (de link opent een pfd-bestand): Bestuursleden profiel

Neem contact op: bestuur@stichtingbroederziel.nl

Heb je belangstelling om als vrijwilliger een bijdrage te leveren?
Bedenk eens of je het leuk zou vinden een wandeling of andere activiteit in jouw regio te organiseren. En neem vooral even contact met ons op om het erover te hebben. activiteiten@stichtingbroederziel.nl

" Verdriet kun je niet alleen dragen Verdriet kan anders worden als er mensen mee dragen "

- Marinus van den Berg -

De betekenis van het logo

"Zoveel lagen Zoveel vormen Zoveel kleuren De cirkel Gebroken Niet meer heel Stukken ontbreken Elke laag raakt Zoekend naar balans En evenwicht Met warmte en aandacht Elkaar vasthouden En helen"

Een persoonlijke tekst van Tinie Kämink

De oprichting van de Stichting

Tot 2005 waren om onbekende redenen er nog geen of nauwelijks boeken met als onderwerp het verlies van een broer of zus in de bestaande rouw-literatuur te vinden.
Minke Weggemans publiceerde in 2005 het eerste Nederlandse boek over rouw van volwassen broers en zussen: Broederziel Alleen?

Als ondersteuning van het pionierswerk van Minke Weggemans werd op 24 september 2007 de Stichting Broederziel opgericht met als bestuursleden Mr. Erna Jansen (voorzitter), Ir. Michiel van Alphen (secretaris/penningmeester) en Drs. Wim Kramers (lid).

Het doel van deze stichting was en is nog steeds om in de samenleving aandacht te geven aan en te genereren voor het verlies van een broer of zus en de gevolgen daarvan voor het individu en de samenleving.
Als adviseurs van de Stichting Broederziel waren Prof. dr Maggie S. Stroebe- Harrolds (Universiteit Utrecht) en Minke Weggemans betrokken.

Minke Weggemans heeft Stichting Broederziel altijd een warm hart toe gedragen en zette zich ervoor in om rouw van broers en zussen als onderwerp in de Nederlandse samenleving onder de aandacht te brengen.

Voorgaande bestuursleden

• Noot: Dit overzicht is samengesteld op basis van gegevens in onze administratie. We gaan er van uit hiermee volledig te zijn. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, ontvangen wij graag uw reactie. (bestuur, juli 2024)