activiteiten

Ontmoetingsmiddag  24 maart te Eindhoven.

Tinie Kãmink organiseert samen met Arthur Zegsveld een ontmoetingsmiddag op zaterdagmiddag  24 maart van 13:00 tot 16:30. Kosten €10. Opgeven kan via:   Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Stichting Broederziel organiseert 6 oktober 2018 een ontmoetingsdag voor mensen met een verlieservaring van een broer of zus.

Je kunt jezelf knap alleen voelen in je rouw om een broer of zus. Het is de vraag of je het verlies van je broer of zus kunt delen met familie, vrienden en collega’s? De ontmoetingsdagen staan daarom in het teken van contact maken met jezelf door ruimte te nemen voor jouw verhaal. Misschien herken je ook iets in de verhalen van de ander en kan de ander herkenning of steun ervaren in jou verhaal?

Naast het delen van verhalen in de groep is er de mogelijkheid om een creatieve- of schrijfworkshop te volgen onder begeleiding van Anke de Jong. Je kunt die dag ter plekke jouw manier kiezen.

De dag begint om 10:30 met inloop en welkom met koffie en thee. Om 11:00 gaan we beginnen en we ronden de dag af om 16:30.

Er is professionele en ervaringsdeskundige begeleiding aanwezig.Je kunt je aanmelden via email-adres  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Kosten voor deze dag bedragen: €32,50 per persoon. Over te maken op het rekeningnummer van Stichting Broederziel,

IBAN nr. NL57INGB 0005338262

Zodra het bedrag is overgemaakt sta je ingeschreven als deelnemer. De dag gaat door bij minimaal 8 deelnemers. Na de inschrijving ontvang je gegevens over het adres van de locatie in Veenendaal

------------------

Besloten groep voor lotgenotencontact op Facebook

Via je eigen account op Facebook kun je je aanmelden bij siblinggrief Dit is een besloten groep waar je in contact kunt zijn met lotgenoten. Hier kun je ervaringen, tips, links, opmerkingen, blije en verdrietige reacties enz. delen en ontvangen met anderen. Een mogelijkheid om te herkennen, erkennen en jezelf en anderen te ondersteunen.

Via je eigen account op Facebook kun je je aanmelden bij Alleengeboren Tweeling NL informatie en support.

Via je eigen account op Facebook kun je je aanmelden bij Stichting Broederziel en blijf je op de hoogte van Nieuws en Activiteiten

Veiligheid staat voorop: In een besloten groep kunnen mensen van 'buitenaf' wel zien wie aangemeld is bij de groep. Zij kunnen echter niet zien wat er gedeeld wordt in de groep.  Wij gaan ervan uit dat we met z'n allen zorg dragen voor integriteit in berichtgeving en reageren in de groep.

---------------------------------------------------------------------

Ontmoetingsavonden voor Broersen Zussen
Om zo laagdrempelig mogelijk te zijn en om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te bieden in contact te zijn met lotgenoten organiseert Stichting Broederziel op verschillende plaatsen in het land  ontmoetingsdagen en avonden. Hou de website in de gaten voor data en plaats. Mocht je zelf je huis open willen stellen en/of een lotgenoten bijeenkomst willen organiseren, laat het ons weten. Dan zetten wij je initiatief op de website www.stichtingbroederziel.nl
  • U kunt zich aanmelden voor een ontmoetingsavond voor broers en zussen in Eindhoven. Bij voldoende belangstelling wordt er een datum geprikt. Informatie en aanmelden kan via Tinie Kämink via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Marie Louise  de Jong www.handopschouder.nl

Geestelijke begeleiding groepen: Handopjeschouder biedt de mogelijkheid om in een kleine groep (max. 4 personen) te werken aan het verlies van een broer of zus. Mensen die hier in hun leven mee te maken hebben gekregen wordt de ruimte geboden om zo’n verlies een plek te geven.

Gespreksgroep 1: aan de hand van het boek “Broederziel alleen? de dood van een broer of zus een plaats geven”.

Gespreksgroep 2: het verlies van een broer of zus kan ook op andere manieren gebeuren. Dit is net zo ingrijpend en noemen we een verlies ”aan het leven”, b.v. door ziekte, ruzie, adoptie, scheiding. Ook aan de hand van hetzelfde boek.

Het boek “Broederziel alleen? De dood van een broer of zus een plaats geven” wordt als werkboek gebruikt. Auteur: Minke Weggemans. ISBN 90 435 1169 2.

Info en opgave: zie contact www.handopschouder.nl

Besloten groep voor lotgenotencontact op Facebook

Via je eigen account op Facebook kun je je aanmelden bij siblinggriefDit is een besloten groep waar je in contact kunt zijn met lotgenoten. Hier kun je ervaringen, tips, links, opmerkingen, blije en verdrietige reacties enz. delen en ontvangen met anderen. Een mogelijkheid om te herkennen, erkennen en jezelf en anderen te ondersteunen.

Via je eigen account op Facebook kun je je aanmelden bij Alleengeboren Tweeling NL informatie en support.

Wil je graag een keer het verhaal over de dood en het leven van je broer of zus schrijven? Dan kan dat.

Journalist en schrijfcoach Mirre Bots organiseert – bij voldoende deelname-  regelmatig schrijfdagen, waarin je in kleine groepen hiermee aan de slag gaat. Want de dood van een broer of zus  hakt er vaak flink ik. Je bent met elkaar opgegroeid, komt uit hetzelfde nest, hebt  veel met elkaar meegemaakt. En opeens is er diens dood, de pijn en leegte die dat geeft, wat lang niet door iedereen begrepen wordt. Het verdriet van ouders, partner of  kinderen gaat vaak voor, terwijl je als broer en zus een levenslange en vaak diepe band hebt.  Ook als je een broertje of zusje al op jonge leeftijd hebt verloren, is de impact hiervan groot.

Het verhaal opschrijven over de dood van je broer of zus schept orde in je hoofd, geeft lucht aan je verdriet en werkt vaak helend. Je creëert  als het ware een monumentje in taal.

Aanbod, eerstvolgende schrijfdag kunt u contact opnemen met Mirre Bots.

Een schrijfdag onder deskundige begeleiding van 10.00 -17.00 uur in Nijmegen met voldoende ruimte om  te delen en uit te wisselen en met tips en tools om er een goed verhaal van te maken.

Kosten: € 55,00 per dag (incl. koffie &thee, lunch zelf meenemen)